گذر عمرم

گذر عمرم

در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند
گذر عمرم

گذر عمرم

در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند

مولانا

ای عاشقان ای عاشقان من خاک را گوهر کنم

وی مطربان ای مطربان دف شما پرزر کنم

ای تشنگان ای تشنگان امروز سقایی کنم

وین خاکدان خشک را جنت کنم کوثر کنم

ای بی‌کسان ای بی‌کسان جاء الفرج جاء الفرج

هر خسته غمدیده را سلطان کنم سنجر کنم

ای کیمیا ای کیمیا در من نگر زیرا که من

صد دیر را مسجد کنم صد دار را منبر کنم

ای کافران ای کافران قفل شما را وا کنم

زیرا که مطلق حاکمم مؤمن کنم کافر کنم

ای بوالعلا ای بوالعلا مومی تو اندر کف ما

خنجر شوی ساغر کنم ساغر شوی خنجر کنم

تو نطفه بودی خون شدی وانگه چنین موزون شدی

سوی من آ ای آدمی تا زینت نیکوتر کنم

من غصه را شادی کنم گمراه را هادی کنم

من گرگ را یوسف کنم من زهر را شکر کنم

ای سردهان ای سردهان بگشاده‌ام زان سر دهان

تا هر دهان خشک را جفت لب ساغر کنم

ای گلستان ای گلستان از گلستانم گل ستان

آن دم که ریحان‌هات را من جفت نیلوفر کنم

ای آسمان ای آسمان حیرانتر از نرگس شوی

چون خاک را عنبر کنم چون خار را عبهر کنم

ای عقل کل ای عقل کل تو هر چه گفتی صادقی

حاکم تویی حاتم تویی من گفت و گو کمتر کنم

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 16:52

سلام خوبی؟
پیشاپیش چهارشنبه سوری و عید نوروز رو بهت تبریک میگم
انشاءالله همیشه همراه خانواده شاد و سلامت باشی
با آرزوی یک سال پر از اتفاقات خوب

:) چهارشنبه 18 اسفند 1395 ساعت 20:58 http://my-netbook.blogsky.com

قربانت شکر هستم
آخ من عنوان رو فراموش کردم :)

عزیزمییییییییییییی

:) دوشنبه 16 اسفند 1395 ساعت 22:56 http://my-netbook.blogsky.com

سلام ترانه جان خوبی خانوم؟
ایام به کامت شیرین
یه مدت نبودی اومدم برات کامنت بذارم بسته بود...
این شعر از کیه؟

سلام عزیزه دلم
تو چطوری؟
قربونه لطفت بشم
عنوانش نوشتم مولانا یعنی شعر از مولاناس دیگه

بهـــــار پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 ساعت 23:29 http://angel92.tk

روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
96185

ممنون عزیزم
ایشالا برا شمام روزه خوبی باشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.